امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://fly.cloob24.com
0

از آنجایی که مرورگر گوشی اندروید  لیستی از سایت هایی را که باز می کنیم و یا بازدید می کنیم نگه می دارد , ممکن است شما را در شرایطی به دردسر بیاندازد مثلا کسی سابقه مرورگر شما را ببیند.
به همین دلیل دانستن اینکه چگونه برای پاک کردن هیستوری یا تاریخچه اقدام کنید, بسیار مهم است, در این مطلب برخی از روش های پاک کردن تاریخچه ی مرورگر را مورد بحث قرار داده ایم:

1_پاک کردن موجودی مرورگر

1. مرورگر اینترنت را باز کنید.

2. منو را لمس کنید. شما می توانید منو مرورگر که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد یا روی دکمه ی منو که روی گوشی قرار دارد , ضربه بزنید.

3.روی تنظیمات ضربه بزنید.

4. در آن صفحه باید Privacy را لمس کنید. که گزینه های مدیریت حریم خصوصی را نشان می دهد.

5.آخرین مرحله این است که روی Clear History ضربه بزنید که تمام آدرس وبسایت هایی که مشاهده کرده اید , حذف شوند.


بیشتر بخوانید: سریع ترین مرورگر موبایل


2_پاک کردن تاریخچه Mozilla Firefox

1.مرورگر فایرفاکس را بر روی گوشی اندرویدی خود راه اندازی کنید.

2. منو را لمس کنید، که در گوشه سمت راست بالا واقع شده و با سه جعبه به صورت عمودی نشان داده شده است.

3. روی صفحه تنظیمات مرورگر فایرفاکس ضربه بزنید.

4. Privacy را لمس کنید , یک صفحه جدید با گزینه های مدیریت حریم خصوصی نمایش داده می شود.

5. روی Clear Private Data ضربه بزنید. Browsing and Download history را بررسی کنید. پس از چک کردن کادرهای مورد نظر، روی Clear ضربه بزنید.

نحوه پاک کردن تاریخچه مرورگر اندروید

3_حذف تاریخچه مرورگر در  Google chrome

1.مرورگر کروم را باز کنید برای گوگل کروم نیز باید سابقه مرورگر را از خود مرورگر حذف کنید.

2.پس از باز کردن مرورگر کروم , گزینه ی منو را پیدا خواهید کرد که با سه جعبه به صورت عمودی نشان داده می شود , روی آن ضربه بزنید.

3.در آنجا باید تنظیمات را لمس کنید. این کار شما را به صفحه تنظیمات Google Chrome منتقل خواهد کرد.

4. Privacy را که در قسمت Advanced تنظیمات قرار دارد,  لمس کنید.

 5.روی  Clear Data Browsingضربه بزنید.

6.اکنون  کادر کنار "Clear Browsing Data" را علامت بزنید. تمام سابقه مرور گوشی را برای Google Chrome پاک خواهد کرد. گزینه Clear را برای ادامه انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: ذخیره صفحات وب در اندروید به صورت pdf


مرورگر خصوصی

برای خصوصی بودن سرچ ها، از حالت مرور خصوصی یا حالت ناشناس استفاده کنید. اکثر مرورگرها یک پنجره خصوصی در کنار مرورگر "Internet" دارند. این مرورگر خصوصی در موزیلا فایرفاکس به اسم Private Browsing و در Google Chrome به اسم incognito وجود دارد. اگر یک سایت را در پنجره خصوصی چک کنید، مرورگر آن را در تاریخچه وارد نخواهد کرد.

1. در مرورگر فایرفاکس خود برای باز کردن مرور خصوصی وارد منو شوید. اکنون روی "New private tab" ضربه بزنید. یک پنجره خصوصی جدید با لوگوی mask باز می شود که می گوید شما در حالت مرور خصوصی هستید.

2. برای شروع incognito mode در Google Chrome، وارد منوی کروم  شوید و سپس روی New incognito mode ضربه بزنید.

یک قفل برنامه نصب کنید.

شما همچنین می توانید اپ قفل برنامه نصب کنید, اگر خانواده و دوستان شما اغلب از تلفن شما استفاده کنند. این اپ به شما این امکان را می دهد تا دسترسی به برنامه هایی را برای دیگران , محدود کنید. برخی از این نوع برنامه ها  Locker Master، Smart App Lock ،AppLock  وغیره هستند.

شما همچنین می توانید به طور منظم تاریخچه را پاک کنید.

اگر میخواهید گوشی Android قدیمی خود را بفروشید، پس دانستن چگونگی حذف کردن سابقه مرور در موبایل اندرویدی و پاک کردن اطلاعات بسیار مهم است. اینگونه اطلاعات شخصی شما را از دست دیگران محافظت می شود. قبل از شروع این کار , اطلاعات مهم خود را در مکان دیگری بکاپ بگیرید.                                                                                                        

قبل از پاک کردن داده ها تلفن خود را رمزگذاری کنید، زیرا، مانند کامپیوتر، در گوشی اندروید هم داده ها به طور دائمی حذف نمی شوند، و آنها دوباره رونویسی می شوند. بنابراین فردی با دانش در این زمینه و با کمک برخی از نرم افزار می تواند اطلاعات شما را بازیابی کند. برای جلوگیری از چنین چیزهایی، رمزگذاری اطلاعات مهم است، به طوری که هیچ کس نمی تواند به داده ها حتی پس از بازیابی دسترسی پیدا کند. مراحل زیر را دنبال کنید:

1.گوشی خود را به طور کامل شارژ کنید.

2.منوی تنظیمات را در گوشی خود باز کنید. روی Security ضربه بزنید. Encrypt phone را انتخاب کنید , یک پین برای دسترسی به داده ها وارد کنید. منتظر بمانید زیرا ممکن است این روند بیش از یک ساعت طول بکشد.

اکنون دوباره به تنظیمات بروید و روی Backup and reset ضربه بزنید. گزینه Factory data reset را فشار دهید. اکنون شما باید پین را وارد کنید تا پروسه ی ریست شروع شود. پس از اتمام فرآیند ریست، تمام داده ها پاک می شوند، شما می توانید گوشی خود را به فروش برسانید.

 


پیشنهاد می شود بخوانید: تعمیر باتری موبایل در منزل


منبع: تعمیر موبایل آوافیکس

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه