امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://fly.cloob24.com
0

 


تعویض باتری گوشی S8 در منزل


اما اگر عمر مفید باتری شما تمام نشده باشد و شما با مشکل سریع خالی شدن باتری مواجهید پیشنهاد می کنیم راهکارهای ادامه مطلب را برای حل مشکل مطالعه نمایید:

راه اندازی مجدد Galaxy S8 Plus

مشکلات زمانی رخ می دهند که یک سیستم برای مدتی بدون وقفه برنامه های متعددی را اجرا کند. برای به حداقل رساندن مشکلات نرم افزاری، حداقل یک بار در هفته گوشی خود را مجدد راه اندازی کنید. این یک راه قطعی برای حل این مشکل نیست ولی می تواند یکی از راه حل های مناسب برای حل این مشکل باشد. برای انجام راه اندازی مجدد Galaxy S8 Plus مراحل زیر را دنبال کنید:

دکمه volume پایین و power را برای 10 ثانیه نگه دارید.

نکته: اجازه دهید که حالت Boot Mode برای چند لحظه روی صفحه، نمایش داده شود.

هنگامی که حالت Boot Mode روی صفحه است، حالت Normal Boot را انتخاب کنید. شما می توانید از دکمه volume  بالا و volume پایین برای انتخاب گزینه ها و از دکمه زیر volume پایین برای تایید انتخاب استفاده کنید، 90 ثانیه برای تکمیل راه اندازی مجدد به گوشی زمان دهید.

پاک کردن حافظه پنهان یا cache partition

پاک کردن حافظه پنهان برای بازگرداندن و بازیابی آن انجام می شود. حافظه پنهان توسط سیستم عامل اندروید برای انجام وظایفی به طور موثر استفاده می شود، بخصوص زمان اجرا و باز کردن برنامه ها از این حافظه استفاده می شود. هرچه سیستم عامل عملکرد بهتری داشته باشد فشار بر کل سیستم و یا همان گوشی کمتر خواهد بود. برای پاک کردن حافظه پنهان مراحل زیر را دنبال کنید:

گوشی را خاموش کنید.

دکمه volume بالا و Bixby را فشار داده و نگه دارید، و بعد دکمه power را نگه دارید.

وقتی که لوگوی اندروید روی صفحه نمایش داده شد، دکمه ها را رها کنید.

دکمه volume پایین را برای هایلایت کردن گزینه wipe data / factory reset فشار دهید.

دکمه power را برای تایید فشار دهید.

دکمه volume پایین را برای هایلایت گزینه wipe cache partition فشار دهید.

دکمه power را برای تایید فشار دهید.

از دکمه volume پایین برای انتخاب yes و از دکمه power  برای تایید آن استفاده کنید.

وقتی که پاک کردن حافظه پنهان یا همان cache partition کامل شد، گزینه Reboot system now هایلایت خواهد شد.

دکمه power را برای راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

کم کردن نور صفحه نمایش Galaxy S8 Plus

صفحه نمایش روشن، شگفت آور و رنگارنگ S8 Plus بزرگترین دلیل تخلیه سریع باتری گوشی است. اگر شما در طول روز با نور کامل، با گوشی کار می کنید نباید انتظار داشته باشید که شارژ باتری گوشی کل روز را دوام بیاورد. پیکسل های روی صفحه نمایش 6.2 اینچی، پردازشگر و تراشه گرافیکی بالا انرژی زیادی را مصرف می کنند. با کم کردن نور و کیفیت تصویر تا 60% و یا 50% می توانید حجم زیادی از مصرف باتری را کاهش دهید.

 اگر می خواهید شارژ باتری بیشتری در طول روز داشته باشید، نور صفحه نمایش را تا آنجایی که در کار کردن شما با گوشی مشکل ایجاد نمی کند، کم کنید. این کار هم به ذخیره باتری در طول روز و هم افزایش عمر باتری کمک خواهد کرد، همچنین چرخه انرژی باتری را در طول روز کاهش می دهد.

پیدا کردن برنامه ها با مصرف بالای باتری

علاوه برصفحه نمایش که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان شارژ باتری گوشی است، برنامه هایی که برروی گوشی نصب کرده اید هم می توانند یکی از دلایل این مشکل باشند.

بسیاری از برنامه ها یک قسمت آنلاین دارند، به این صورت که از طریق این بخش اطلاعات و داده های خود را به صورت اتوماتیک بروزرسانی می کنند، حتی زمانی که شما از گوشی استفاده نمی کنید هم این برنامه ها در حال بروزرسانی خود هستند.

به عنوان مثال برنامه ای مانند Face book به طور مرتب نیاز به بروزرسانی اخبار و اطلاعات خود دارد، بنابراین همواره برنامه Face book با سرورها ارتباط برقرار کرده و خود را بروزرسانی می کند.

این روند برای اکثر برنامه هایی که برروی گوشی نصب کرده اید، انجام می شود که انجام این عملیات برای هر کدام از این برنامه ها شارژ باتری زیادی را مصرف می کند.

برای بررسی این برنامه ها می توانید به قسمت تنظیمات(settings)> تعمیر دستگاه(Device maintenance)> باتری(Battery)> مصرف باتری(Battery usage) بروید. در این لیست می توانید مصرف باتری تمام برنامه ها را مشاهده کنید، و با بررسی آن ها تصمیم بگیرید که کدام برنامه را حدف و یا بروزرسانی آن را غیر فعال کنید، اگر در این لیست برنامه ناشناخته وجود دارد که شما آن را نصب نکرده اید به احتمال زیاد آن یک بدافزار و یا یک برنامه مخرب است که می تواند یکی از دلایل تخلیه سریع باتری باشد که شما باید آن را حذف کنید.

سعی کنید از این لیست برای کنترل مقدار مصرف باتری هر برنامه نسبت به نیازش استفاده کنید، تا با مشکل خالی شدن سریع باتری و کم شدن عمر باتری گوشی مواجه نشوید.


بیشتر بخوانید: شناسایی برنامه های پر مصرف باتری گوشی های اندروید


حذف برنامه های مخرب

هیچ برنامه ای کامل نیست، ممکن است برنامه ای با سیستم عامل اندروید دچار تداخل شود و یا اینکه دارای اشکالات برنامه نویسی باشد، و باعث کند شدن سیستم عامل و درست عمل نکردن آن شود، که این خود یکی از دلایل تخلیه سریع باتری است.

اگر چندین برنامه با این شرایط بر روی گوشی شما نصب شده باشند وضعیت را بدتر هم می کنند. برای حل این مشکل شما باید این برنامه ها را شناسایی و سریعاً حدف کنید، برای انجام این کار می توانید اول از برنامه های اجتماعی که کمتر از ان استفاده می کنید شروع کنید. به طور کلی برای جلوگیری از این مشکل از برنامه هایی که برای استفاده از آنها نیاز به اینترنت ثابت دارید استفاده نکنید.

خاموش کردن AOD یا همان نمایشگر همیشه روشن

استفاده همیشگی از این حالت را توصیه نمی کنیم، حالت AOD یا همان نمایشگر همیشه روشن باتری بسیار زیادی را مصرف می کند، برای خاموش کردن این حالت به قسمت تنظیمات (Settings)> صفحه نمایش(Display)

خاموش کردن آپلود و بکاپ گرفتن اتوماتیک برنامه ها

آپلود عکس و فیلم و بکاپ گرفتن از برنامه ها بصورت خودکار شاید بد نباشد ولی مقدار زیادی از باتری شما را مصرف می کند، برای حل این مشکل شما می توانید با توجه به نیاز و استفاده خود از برنامه ها، آن ها را مرور کرده و با غیر فعال کردن بکاپ گرفتن و یا آپلود خودکار برنامه هایی که نیازی به این گزینه ندارند، مصرف باتری گوشی را کاهش دهید.

اگر از خدمات Samsung Cloud استفاده می کنید، تنظیمات آن را تغییر دهید تا نتواند عکس ها را بصورت خودکار آپلود کند. برای مثال اگر در تنظیمات Samsung Cloud آپلود عکس برای گالری فعال باشد ممکن است که هزاران عکس بر روی گوشی شما آپلود شود که این عمل بسیار زمان بر است و باتری زیادی را مصرف خواهد کرد، که این اتفاق برای برنامه ها و دیگر قسمت های گوشی هم می افتد.

بررسی برنامه های مخرب

برنامه های مخرب می توانند انواع مسائل و مشکلات را ایجاد کنند، یکی از مشکلاتی که این برنامه ها می توانند ایجاد کنند استفاده مقدار زیادی از انرژی باتری است. توصیه های ما درباره این برنامه ها در قسمت های قبلی این مقاله نیز در اینجا هم کاربرد دارد.

باز هم با دقت تمام برنامه ها را بررسی کنید، برنامه هایی که نمی توانید شناسایی کنید را حذف کنید، ممکن است این برنامه ها در ابتدا بدون هیچ مشکلی بر روی گوشی شما کار کنند ولی بعد از مدتی عملکرد آنها تغییر می کند و اجازه می دهند که برنامه های مخرب دیگر به گوشی شما حمله کنند.

بین نرم افزارها و برنامه های امنیتی برنامه های مخرب نیز وجود دارند و آنتی ویروس همیشه برنامه های مخرب را در همان لحظه شناسایی نمی کند. اگر می خواهید به طور جدی گوشی شما امنیت داشته باشد باید برنامه ها را از منابع معتبر دانلود و برروی گوشی نصب کنید.

ساختن یک برنامه پر هزینه است بنابراین برنامه نویسان گاهی با استفاده از تاکتیک های مخرب هزینه هایی را که برای تولید محصول خود صرف کرده اند را از طریق کاربران آن برنامه بر می گردانند، به اینصورت که ممکن است این برنامه ها اطلاعات گوشی شما را سرقت کنند و آن ها را در اختیار دیگران قرار دهند، انجام این فعالیت های غیر مجاز و مخرب مقدار زیادی از شارژ باتری شما را مصرف می کنند و باعث تخلیه سریع شارژ باتری گوشی می شوند. به همین دلیل برنامه های رایگان می توانند قابل اعتماد باشند.


بیشتر بخوانید: تست سلامت باتری اندروید

 


از آپدیت شدن برنامه ها وسیستم عامل اندروید مطمئن شوید

 در بسیاری از موارد آپدیت کردن برنامه ها و سیستم عامل می تواند بسیاری از مسائل  مشکلات پیش آمده را حل کند. پس مطمئن شوید که برنامه های کاربردی و سیستم عامل بصورت روزانه آپدیت می شوند.

استفاده از حالت ذخیره انرژی یا Power Saving Mode

این یک راه قطعی نیست ولی می تواند به شما کمک کند. حالت ذخیره انرژی یا Power Saving Mode یک ویژگی است، که در این حالت PSM گوشی شما را به یک نسخه خالی تبدیل و سرعت پردازش دستگاه را کم می کند، در این شرایط شما تنها به قابلیت های اساسی گوشی دسترسی خواهید داشت. این ویژگی به شما کمک می کند تا بتوانید شارژ بیشتری در طول روز ذخیره کنید.

تنظیمات مجدد کارخانه

اگر تمام راه حل های ارائه شده را امتحان کرده و نتیجه نگرفته اید انجام تنظیمات مجدد کارخانه را به شما توصیه می کنیم، انجام این کار می تواند مشکل شما را حل کن. برای انجام تنظیم مجدد کارخانه مراحل زیر را دنبال کنید:

از اطلاعات گوشی بر روی کارت حافظه خارجی بکاپ بگیرید.


بیشتر بخوانید: نحوه بکاپ گرفتن از سامسونگ گلکسی S8


اگر با گوشی وارد حساب کاربری گوگل خود شده اید Anti-theft را فعال کنید تا روند تنظیمات مجدد کارخانه کامل شود.

گوشی را خاموش کنید.

دکمه volume  بالا و Bixby را نگه دارید و بعد دکمه power را فشار دهید.

وقتی که لوگوی اندروید روی صفحه بالا آمد دکمه ها را رها کنید(نصب آپدیت سیستم 30-60 ثانیه قبل از منو بازیابی سیستم اندروید نمایش داده خواهد شد).

دکمه volume  پایین را برای هایلایت کردن گزینه wipe data/factory reset فشار دهید.

از دکمه power برای تایید انتخاب استفاده کنید.

دکمه Volume پایین را برای هایلایت کردن گزینه yes-delete all user data نگه دارید.

دکمه power را برای شروع تنظیم مجدد کارخانه فشار دهید.

هنگامی که تنظیم مجدد کارخانه کامل شد گزینه Reboot system now هایلایت می شود.

دکمه Power را برای راه اندازی مجدد فشار دهید.

تماس با ما

اگر همچنان مشکل تخلیه سریع باتری در گوشی شما پا برجاست می توانید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی آوافیکس با شماره 66320236-021 تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما پیغام بگذارید و منتظر دریافت پاسخ از طریق ایمیلتان باشید.


بیشتر بخوانید: تعویض باتری Galaxy S8 plus در منزل


منبع: تعمیر موبایل آوافیکس

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه