امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://fly.cloob24.com
0

 

حتما تا کنون در شرایطی قرار گرفته اید که نیاز به دسترسی به صفحاتی خاص در اینترنت داشته باشید اما شرایط اتصال به اینترنت را ندارید.در این مواقع بهترین راه حل ذخیره سازی صفحات وب می باشد زیرا در این صورت زمانی که آفلاین هم باشید می توانید این صفحات را مشاهده کنید.

گوگل که اخیرا اهمیت ویژه ای برای کاربران اندرویدی قائل است , اقدامات زیادی جهت آسایش و راحتی این کاربران انجام داده است.

مثلا می توانند با ذخیره سازی گوگل مپ به صورت آفلاین , همیشه حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارند ازین سرویس استفاده کنند.

در همین راستا گوگل امکان ذخیره سازی صفحات وب به صورت افلاین را در مرورگر کروم فراهم کرده است.

در این مقاله به بررسی 4  روش جهت ذخیره سازی صفحات وب به صورت آفلاین می پردازیم:

1-ذخیره سازی آفلاین با استفاده از کروم :

همانطور که گفتیم گوگل به تازگی ویژگی آفلاین را به مرورگر کروم اضافه کرده است و شما می توانید تا زمانی که آخرین نسخه کروم را روی گوشی تان داشته باشید ازین ویژگی استفاده کنید.

شما با مرورگر کروم می توانید صفحات وب با تمامی فونت ها , عکس ها و... دقیقا به همان صورتی که هستند , ذخیره کنید در حالی که سایر برنامه های ذخیره سازی صفحات وب این ویژگی را ندارند.

در کروم برای ذخیره کردن صفحه? موردنظر به صورت آفلاین، روی آیکن سه نقطه در بالای صفحه ضربه زده و گزینه download را انتخاب کنید. صفحه شروع به دانلود کرده و زمانی که دانلود تمام شود پیغامی مبنی بر تأیید و اتمام دانلود نمایش داده می شود.

ذخیره کردن صفحات وب به صورت آفلاین,کاهش هزینه اینترنت

شما حتی می توانید یک صفحه را بدون باز کردن آن ذخیره کنید. بدین منظور روی لینک صفحه کلیک کرده و آن را نگه دارید سپس download link را انتخاب کنید.

با این ویژگی فوق العاده کروم شما دیگر نگران عدم دسترسی به اینترنت نیستید و می توانید در هر زمان و هر مکانی به صفحات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

برای مشاهده صفحات مورد نظرتان می توانید با لمس آیکن سه نقطه در بالای صفحه و انتخاب گزینه download به لیست صفحات ذخیره شده دسترسی داشته باشید.

ذخیره کردن صفحات وب به صورت آفلاین,کاهش هزینه اینترنت

اگر ماه ها از ذخیره سازی صفحه مورد نظرتان گذشته است و اکنون نمی توانید آن را در لیست صفحات پیدا کنید , می توانید با مرتب سازی لیست بر اساس زمان صفحه مورد نظرتان را پیدا کنید.

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی صفحه و انتخاب delete , صفحاتی را که نیاز ندارید, پاک کنید.

ذخیره کردن صفحات وب به صورت آفلاین,کاهش هزینه اینترنت

 

2- ذخیره سازی آفلاین با استفاده از Pocket:

سرویس pocket نیز روشی دیگر برای ذخیره سازی صفحات وب می باشد که می توانید با استفاده از آن یک نسخه از صفحه مورد نظر را ذخیره کنید که فقط شامل تمام متن، لینک ها و برخی تصاویر است. با این روش فرمت ها، تبلیغات و… ذخیره نمی شوند.

برای استفاده از pocket شما ابتدا باید این برنامه را دانلود کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید.سپس صفحه ای را که می خواهید ذخیره کنید با یک مرورگر باز کنید.به طور مثال با مرورگر کروم روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و  سپس گزینه share یا اشتراک گذاری را انتخاب کنید و از منوی ظاهر شده آیکن Pocket را انتخاب کنید.

ذخیره کردن صفحات وب به صورت آفلاین,ذخیره کردن صفحات وب با pocket

برای مشاهده مقاله خود باید برنامه pocket را اجرا کنید و از لیست مقالات , مقاله مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یکی از دلایل استفاده از برنامه pocket ذخیره مقالات طولانی است چون شما می توانید به دلخواه خود فونت، سایز فونت و … را به صورت سفارشی تنظیم کنید.

3-ذخیره سازی آفلاین با استفاده از Opera Mini:

اگر شما روی گوشی خود مشکل فضای ذخیره سازی دارید، مرورگر Opera Mini با حالت ذخیره سازی ستاره ای خود می تواند ذخیره سازی بسیار به صرفه ای داشته باشد. مرورگر اپرا مینی هم مانند کروم دارای ویژگی ذخیره سازی به صورت آفلاین است.

در مرورگر اپرا مینی صفحه موردنظر خود را باز کنید سپس روی آیکن سه نقطه در بالای صفحه کلیک کرده و گزینه save for offline را بزنید.

ذخیره کردن صفحات وب به صورت آفلاین,ذخیره کردن صفحات وب در مرورگر اپرا

برای مشاهده صفحات ذخیره شده‌ی آفلاین،  روی نماد اپرا مینی در پایین سمت راست ضربه بزنید و گزینه offline pages را انتخاب کنید.

ذخیره کردن صفحات وب به صورت آفلاین,ذخیره کردن صفحات وب در اپرا

جهت حذف یک صفحه خاص روی آن ضربه بزنید و نگه دارید سپس delete را انتخاب کنید.

4-ذخیره سازی آفلاین به صورت PDF:

می توان گفت راحت ترین روش ذخیره سازی صفحات وب , ذخیره سازی به صورت PDF می باشد که تقریبا در هرجایی نیز باز می شود.برای این کار می توانید پس از ضربه روی آیکن سه نقطه , گزینه share و سپس print را انتخاب کنید.

ذخیره کردن صفحات وب به صورت آفلاین,کاهش هزینه اینترنت,ذخیره کردن صفحات وب با PDF

در پنجره باز شده در منوی کشویی بالا گزینه save as pdf را انتخاب کنید.

ذخیره کردن صفحات وب به صورت آفلاین,کاهش هزینه اینترنت,ذخیره کردن صفحات وب با PDF

از شما سؤال می کند که می خواهید فایل خود را در کجا ذخیره کنید؟  اگر قبلاً فایلی را ذخیره کرده باشید، فایل های خود را می توانید ببینید. جهت ذخیره سازی شما می توانید از فضای داخلی گوشی خود یا از google drive استفاده کنید.

ذخیره کردن صفحات وب به صورت آفلاین,کاهش هزینه اینترنت

پس از انتخاب مسیر ذخیره سازی , save را بزنید.

نکاتی جهت صرفه جویی در حافظه و پهنای باند:

اگر شما در اتصال به اینترنت محدود هستید و یا حجم زیادی از حافظه گوشی اندرویدی شما باقی نمانده است، یا با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی روبرو هستید به شما توصیه می کنیم نکات زیر را انجام دهید:

1-نسخه های Lite رایگان از رسانه های اجتماعی و برنامه های ارتباطی که تنها 1 مگابایت یا کمتر وزن دارند را نصب کنید.

2-هنگام استفاده از رسانه های ارتباطی گزینه هایی مانند دانلود خودکار ویدئو ها و… را غیرفعال کنید.

3-از برنامه های سبک وزن برای مرورگرها، اسمس و… استفاده کنید.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه