امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://fly.cloob24.com
0

 

امروزه بسیاری از کاربران گوشی های اندروید با ویروسی شدن گوشی خود به مشکل خوردند.کاهش توان باتری، پر شدن حافظه داخلی، هنگ کردن برنامه ‌های در حال اجرا، ارسال پیامک و ایجاد تماس ‌های ناخواسته و حتی روشن نشدن گوشی از جمله مواردی است که می‌تواند هشداری مبنی بر ویروسی شدن دستگاه شما باشد.

بیشتر ویروس ها از طریق نصب بعضی برنامه ها بر روی گوشی , وارد دستگاه می شوند پس کاربران باید مراقب باشند که از کجا و چه برنامه هایی را نصب می کنند و با نصب برنامه های مطمئن از منابع ایمن از ویروسی شدن گوشی خود جلوگیری کنند.

اما اگر با رعایت تمامی موارد گوشی شما دچار ویروس شده است می توانید به روش زیر گوشی خود را پاکسازی کنید.

1- گوشی یا تبلت خود را در حالت safe mode قرار دهید و در این صورت شما مانع از اجرای برنامه‌ های کاربردی شخص سومی که حاوی بدافزار هستند می‌شوید.قرار دادن گوشی در حالت safe mode در گوشی های مختلف, روش های متفاوتی دارد اما در بیشتر دستگاه ها شما می توانید با نگه داشتن دکمه پاور دستگاه و سپس فشردن و نگه داشتن power off , گزینه safe mode ظاهر می شود که می توانید با انتخاب آن دستگاه را به حالت safe mode ببرید.

در برخی دیگر از گوشی های نیز اگر گوشی خود را خاموش کنند و به هنگام روشن شدن دکمه power و Volume Down را همزمان فشار بدهند , گوشی به حالت safe mode می رود و می توانید در قسمت پایین سمت چپ صفحه نمایش Safe mode را ببینید.

اگر هیچ کدام از دو روش فوق روی گوشی شما کاربرد نداشت , می توانید با جستجوی مدل دستگاه خود در سایت سازنده آن، دستورالعمل حالت Safe mode را پیدا کرده و مراحل آن را انجام دهید.

2-بعد از تغییر حالت به safe mode حالا وارد منوی settings دستگاه شده و سپس با انتخاب گزینه App(یا در برخی دستگاه ها Application manager) وارد لیست برنامه های دانلودی خود شوید و به دنبال برنامه هایی باشید که شما آن ها را دانلود یا نصب نکرده اید.

3-با ضربه زدن روی برنامه های مخرب و باز شدن صفحه اطلاعات برنامه , گزینه Uninstall را انتخاب کنید.در این مرحله برنامه کاربردی مخرب حذف می شود اما ممکن است که گزینه Uninstall غیرفعال باشد که علت این موضوع قرارگیری ویروس در حالت administrator دستگاه است.

حذف ویروس گوشی,پاک سازی گوشی ویروسی

4-برای خروج ویروس از حالت administrator می توانید از منوی settings وارد صفحه Security و سپس Device Administrators شوید.در این صفحه می توانید تیک برنامه ای را که میخواهید حذف کنید,منبع:تعمیر موبایل آوافیکسبردارید و دوباره وارد صفحه Application manager شوید و مطابق مرحله سوم برنامه مخرب را Uninstall کنید.

5-در مرحله آخر می توانید با خاموش روشن کردن دستگاه خود را از حالت safe mode خارج شوید.

با انجام درست مراحل بالا گوشی شما کاملا پاکسازی می شود و اکنون بهترین زمان برای پشتیبان گیری از اطلاعات گوشی می باشد و سپس با نصب یک آنتی ویروس اندرویدی از گوشی خود در برابر ویروس های احتمالی آینده محافظت کنید.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه