امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://fly.cloob24.com
0
 

 

مرکز ماهر موضوع حمله بدافزاری در پوشش یک **** که با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران موبایل در حال انتشار است را تایید کرد.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) در اطلاعیه ای اعلام کرد: مطالب انعکاس یافته در رسانه‌ها و مشاهدات در فضای سایبری کشور حاکی از آن است که بدافزاری در پوشش یک **** با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران سیستم عامل اندروید در حال انتشار است که این موضوع تایید می شود.

مرکز ماهر با تایید این موضوع، درباره مدل این حمله بدافزاری توضیح داد: تحلیل‌های فنی روی کد مهاجم نشان می‌دهند که حمله این بدافزار، با دریافت یک پیامک فریبنده که مدعی ارائه **** از طریق یک آدرس وب است، آغاز می‌شود. با کلیک کردن کاربر روی لینک مذکور، بدافزار روی تلفن قربانی دانلود می‌شود.

درهمین حال از کاربر در زمان نصب ****، مجوز دسترسی به مواردی از جمله فهرست مخاطبین و خدمات پیامک اخذ می‌شود. در ادامه بدافزار، لینک انتشار خود را برای تمام افراد موجود در فهرست مخاطبان ازطریق پیامک ارسال می‌کند و پس از آن از فهرست مخاطبان حذف می‌شود.

مرکز ماهر به کاربران توصیه کرد که برای پیشگیری از این حمله و حملات مشابه از دانلود و نصب برنامه‌های خارج از بازارهای اپلیکیشن معتبر پرهیز کنند و در زمان نصب برنامه‌ها به دسترسی‌های تقاضا شده از سوی آن‌ها دقت بیشتری داشته باشند.

به کارگیری برنامه‌های ضد ویروس روی تلفن‌های همراه و تهیه پشتیبان از اطلاعات ارزشمند نیز به عنوان یک سیاست کلی در مقابله با بدافزارها توصیه می‌شود.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه