امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://fly.cloob24.com
0

امروزه بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند اندروید تمایل دارند لحظات مختلف زندگی خود را به وسیله دوربین گوشی ثبت نمایند اما بارها پیش آمده است که پس از گرفتن عکس از کیفیت آن راضی نیستند.

قطعا یکی از مهم ترین مواردی که در کیفیت عکس شما موثر است قدرت دوربین گوشی شما می باشد اما گاهی نیز پیش می آید که کیفیت عکس های ثبت شده نسبت به قدرت دوربین گوشی پایین است.

در این مطلب به آموزش روش های برای افزایش کیفیت عکس در گوشی های اندروید خواهیم پرداخت.

روش های بالا بردن کیفیت عکس در گوشی های اندروید

1- همیشه قبل از عکاسی لنز دوربین گوشی را تمیز کنید

شاید این موضوع از نظر شما پیش پا افتاده باشد ولی کثیفی لنز گوشی تاثیر زیادی در پایین آمدن کیفیت عکس های شما خواهد داشت برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی پیشنهاد می شود مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

چگونه لنز دوربین گوشی را تمیز کنیم؟

2- مطمئن شوید دست شما ثابت مانده است

ثابت بودن دوربین هنگام عکاسی برای وضوح و شفافیت عکس بسیار مهم است بنابراین برای اینکه دست شما هنگام عکاسی نلرزد پیشنهاد می شود آرنج خود را به یک جای ثابت و سخت تکیه دهید یا از پایه های دوربین استفاده کنید.

همچنین شما می توانید از منو تنظیمات دوربین گوشی هوشمند خود ویژگی Turn On Stable Shot را فعال کنید. این ویژگی با کمک سنسور شتابدهنده گوشی تا زمانی که گوشی ثابت بماند عکس نمی گیرد.


پیشنهاد می شود بخوانید: تعمیر موبایل در محل


3- نوردهی دوربین گوشی را تنظیم کنید

تنظیم نوردهی گوشی می تواند بسیار موثر باشد. در محیط های کم نور، نوردهی را افزایش دهید. این کار باعث می شود لنز دوربین نور بیشتری از محیط اطراف خود دریافت کند و در نتیجه تصاویر روشن تر و با کیفیتی ثبت کنید.

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی,بالا بردن کیفیت عکس گوشی

4- میزان وضوح و کیفیت دوربین را تنظیم کنید

کاملا واضح است که هر چه میزان وضوح (Resolution) بالاتر باشد، تصاویر کیفیت بالاتری خواهند داشت. تقریبا تمام گوشی های اندرویدی در بخش تنظیمات دوربین، تنظیم وضوح تصویر را دارند.

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی,بالا بردن کیفیت عکس گوشی

5- به موقع از فلاش دوربین استفاده کنید

همه ما می دانیم که استفاده از فلش دوربین به باعث افزایش نور و در نتیجه کیفیت عکس می شود. اما نباید همیشه و در هر شرایطی از فلش دوربین استفاده کرد. فلش دوربین تنها زمانی که نور کافی وجود ندارد مفید است. اگر نور طبیعی کافی در محیط وجود دارد هرگز از فلش دوربین استفاده نکنید. با این کار تصاویر غیر واقعی ثبت خواهند شد.

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی,بالا بردن کیفیت عکس گوشی

6- زوم نکنید

همانطور که می دانید و در عکس زیر هم مشخص است هرچه بیشتر شما روی سوژه مورد نظر زوم کنید کیفیت عکس شما پایین خواهد آمد.بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید از قابلیت زوم گوشی استفاده نکنید.

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی,بالا بردن کیفیت عکس گوشی

7- از نور استفاده کنید

قطعا یکی از مهم ترین موارد تاثیرگذار روی کیفیت عکس وجود نور کافی و زاویه تابش نور می باشد.علاوه بر ضرورت وجود نور کافی در محیط بهترین حالت ممکن این است که منبع نور پشت عکاس باشد.

همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید اگر نور پشت سوژه باشد، عکس بسیار تاریک و بی کیفیت خواهد شد.

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی,بالا بردن کیفیت عکس گوشی

8- از فیلتر ها استفاده کنید

امروزه استفاده از فیلترها در عکاسی بسیار محبوب شده است. فیلتر ها می توانند از هر عکس بی کیفیتی، یک تصویر مناسب بسازند. در بسیاری از گوشی های اندرویدی فیلترهایی به عنوان پیش فرض در تنظیمات دوربین گوشی یافت می شود که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر گوشی شما فیلترهای پیش فرض ندارد یا شما آن ها را نمی پسندید می توانید برنامه های ثانویه برای افزایش کیفیت عکس اندروید نصب و استفاده کنید. برنامه های متنوعی در این زمینه برای اندروید ساخته شده اند.


پیشنهاد می شود بخوانید: تعویض ال سی دی گوشی در منزل


9- دوربین گوشی خود را تنظیم کنید

اگر میخواهید کیفیت عکاسی دوربین گوشی اندرویدی خود را ارتفا دهید، بسیار مهم است که در مورد تنظیمات دوربین گوشی خود اطلاعات داشته باشید و آنها را به دقت تنظیم کنید. همه عکس ها در هر شرایطی که گرفته می شود از یک تنظیمات پیش فرض استفاده می کند. برای اینکه عکس های بهتری بگیرید باید برای هر محیط و شرایطی تنظیمات خاصی را اعمال کنید.

برای یادگیری نحوه کارکرد تنظیمات دوربین و افزایش رزولوشن عکس می توانید با تغییر هر کدامیک از بخش ها، عکس های مختلفی بگیرید تا بهترین حالت را بیابید. یادگیری نحوه کنترل ISO، میزان دریافت نور، بالانس سفیدی عکس و … از جمله مواردی است که می تواند در کیفیت عکس اندروید بسیار موثر باشد.

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی,بالا بردن کیفیت عکس گوشی

10- از HDR بیشتر استفاده کنید

تنظیمات HDR می تواند تصاویر را شفاف تر و بهتر کند. اما بسیار مهم است که بدانید بهترین زمان استفاده از این قابلیت چه زمانی است. این فناوری بیشتر برای چشم انداز های طبیعی به کار می رود و باعث می شود تصویر بسیار واضح و دقیق ثبت شود. مورد بعدی استفاده از آن زمانی است که نور پشت سوژه می باشد و نمی توانید این شرایط را تغییر دهید، در این مواقع استفاده از HDR می تواند موثر باشد. کنتراست و سفیدی تصویر را به تعادل رسانده و باعث می شود تصویر تاریک نیفتد.

بدترین زمان استفاده از HDR زمانی است که شما قصد دارید از یک سوژه با رنگ های زنده و شفاف عکسبرداری کنید. در این مواقع این قابلیت وضوح رنگ ها را بیش از اندازه افزایش می دهد. همچنین زمانی که میخواهید تصویری با کنتراست بالا داشته باشید از HDR استفاده نکنید.

11- از دیگر نرم افزار های دوربین اندروید استفاده کنید

اگر هیچ کدام از روش های فوق برای افزایش کیفیت عکس های شما کارآمد نبود , آخرین روش پیشنهاد شده استفاده از نرم افزارهای دوربین اندروید است.

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی,بالا بردن کیفیت عکس گوشی

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه