امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://fly.cloob24.com
0

راه اندازی گوشی در حالت بازیابی (Recovery Mode)

اطلاعات موقتی را که بر روی حافظه Cache ذخیره کرده اید را حذف کنید و گوشی را در حالت ریکاوری (recovery mode) قرار دهید. گاهی این نوع از اطلاعات اگر مخرب باشند می توانند برای باتری مشکل ایجاد کنند.برای قرار دادن گوشی در حالت ریکاوری مراحل زیر را دنبال کنید:

1.گوشی خود  را خاموش کنید.

2.سه دکمه ی افزایش صدا، هوم و پاور را همزمان فشار دهید و نگه دارید.

3.هنگامی که تلفن لرزید، کلید پاور را رها کنید، اما دکمه ی ولوم و هوم را نگه دارید.

4.هنگامی که صفحه بازیابی سیستم اندروید ظاهر شد، کلید های پاور و ولوم را آزاد کنید.

5.کلید کاهش صدا را فشار دهید تا "wipe cache partition" را برجسته کنید.

6.کلید پاور را برای انتخاب,فشار دهید.

7.هنگامی که پاک کردن پارتیشن حافظه کامل شد، 'Reboot the system now' برجسته می شود.

8.کلید پاور را برای راه اندازی مجدد دستگاه فشار دهید.

راه اندازی گوشی در حالت امن (Safe Mode)

گوشی را در حالت safe mode قرار دهید اگر در این حالت مشکل شارژ باتری برطرف شد، مشخص می شود که دلیل خالی شدن شارژ باتری بخاطر نصب یک یا چند برنامه مخرب بر روی گوشی است. برنامه را پیدا و آن را حذف کنید. پیشنهاد می کنیم ابتدا از برنامه هایی که اخیراً نصب کرده اید شروع به بررسی و حذف کنید.

در حالت امن یا safe mode تمام برنامه هایی که شما خودتان روی گوشی نصب کرده اید، غیرفعال می شوند و بنابراین هر مشکلی که توسط یکی از این برنامه ها ایجاد شده باشد، در این حالت حل می شود. برای انجام این کار مسیر زیر را دنبال کنید:

1.کلید پاور را فشار داده و نگه دارید.

2.زمانی که لوگوی Samsung ظاهر شد، بلافاصله کلید پاور را رها کنید و سپس دکمه ی کاهش صدا را نگه دارید.

3.همچنان دکمه ی کاهش صدا را نگه دارید تا زمانی که گوشی راه اندازی مجدد شود.

4.هنگامی که Safe Mode را در گوشه پایین سمت چپ روی صفحه مشاهده کردید، دکمه را رها کنید.

بازگردانی به تنظیمات کارخانه (Reset factory)

از اطلاعات روی گوشی بکاپ بگیرید، و گوشی را به تنظیمات کارخانه (factory reset) برگردانید.


بیشتر بخوانید: آموزش بکاپ گرفتن از گوشی سامسونگ


برای انجام ریست فکتوری مراحل زیر را دنبال کنید:

1. گوشی را خاموش کنید.

2.کلید های افزایش صدا، هوم و پاور را با هم فشار دهید و نگه دارید.

3.وقتی دستگاه روشن شد و "Power on logo" را نمایش داد، تمام کلید ها را آزاد کرده و سپس آیکون Android بر روی صفحه ظاهر می شود.

4.صبر کنید تا صفحه نمایش بازیابی اندروید بعد از 30 ثانیه ظاهر شود.

5.با استفاده از کلید کاهش صدا گزینه "wipe data/factory reset" را برجسته کنید و کلید پاور را برای انتخاب آن فشار دهید.

6.دکمه کاهش صدا را دوباره فشار دهید تا گزینه ی Yes — delete all user data’  برجسته شود و سپس کلید پاور را برای انتخاب آن فشار دهید.

7.پس از اتمام مجدد تنظیم مجدد، «Reboot the system now» را برجسته کنید و کلید پاور را برای راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

اگر انجام مراحل بالا مشکل تخلیه سریع باتری گوشی را برطرف نکرد برای تعویض باتری اقدام کنید که می توانید برای استعلام هزینه بر روی تعویض باتری Galaxy Note 5 کلیک کنید.

خالی شدن سریع شارژ Galaxy Note 5 هنگامی که به شارژر وصل نیست

معمولا این مشکل بعد از آپدیت کردن سیستم عامل بوجود می آید، و از آنجایی که شما اکثر مراحل عیب یابی را امتحان کرده اید پیشنهاد می کنیم تنظیمات کارخانه را انجام دهید، ممکن است وجود یک برنامه قدیمی بر روی گوشی که به طور کامل حذف نشده  برای شما این مشکل را ایجاد کرده باشد، برنامه ها را بررسی کنید و برنامه مخرب را پاک کنید. برای حذف برنامه های قدیمی نیاز به تنطیم مجدد دارید.

اگر بعد از تنطیم مجدد کارخانه (factory reset) باز هم این مشکل ادامه داشت برای برطرف شدن مشکل به یک تعمیرگاه موبایل مراجعه کنید، و یا و برای دریافت اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مطالعه نمایید.


بیشتر بخوانید: تعویض باتری Note 5 در منزل


روشن نشدن گوشی Galaxy Note 5 بدون اتصال به شارژر

دلیل بروز این مشکل می تواند خراب بودن و ضعیف شدن خود باتری گوشی باشد که نیاز دائم به شارژر دارد. قبل از بردن گوشی به تعمیرگاه ممکن است انجام روش های زیر مشکل باتری شما را برطرف کنند:

حافظه Cache گوشی خود را در حالت ریکاوری (recovery mode) پاک کنید، این کار باعث می شود برنامه های موقتی که این مشکل را ایجاد کرده اند حذف شوند. گوشی را بررسی کنید که آیا این مشکل برطرف شده است یا خیر.

از اطلاعات روی گوشی بکاپ تهیه کنید و تنظیمات کارخانه (factory reset) را روی گوشی انجام دهید، و بعد از آن گوشی را بررسی کنید.

کند شارژ شدن Galaxy Note 5

برای برطرف کردن این مشکل می توانید روش راه اندازی مجدد و تمیز کردن پورت شارژر را امتحان کنید، و اگر باز هم مشکل ادامه داشت مراحل زیرا را برای رفع این مشکل دنبال کنید:

سیم شارژر را تعویض کنید، ممکن است سیم شارژر بر اثر پیچ خوردن و... دچار آسیب فیزیکی شده باشد و در روند شارژ شدن گوشی مشکل ایجاد کند.

اگر این مشکل بعد از آپدیت سیستم عامل گوشی به وجود آمده است، از اطلاعات گوشی بکاپ تهیه کنید و گوشی را به تنظیمات کارخانه (factory reset) برگردانید.

نمایش خودکار میزان باتری باقیمانده شارژ باتری بر روی صفحه نمایش

بروز این مشکل بر اثر نصب یک برنامه مخرب بر روی گوشی است، با قرار دادن گوشی در حالت safe mode و بررسی گوشی در این حالت می توانید برنامه مخرب را پیدا کرده و آن را حذف کنید، و در آخر اگر مشکل بر طرف نشد از اطلاعات گوشی بکاپ تهیه کنید و آن را به تنظیمات کارخانه (factory reset) برگردانید.


بیشتر بخوانید: حل مشکل داغ شدن Note 5


تماس با ما

اگر همچنان مشکل باتری در گوشی شما پا برجاست می توانید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی آوافیکس با شماره 66320236-021 تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما پیغام بگذارید و منتظر دریافت پاسخ از طریق ایمیلتان باشید.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه