امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://fly.cloob24.com
0

روشن نشدن گوشی آیفون در مواردی  می تواند به خاطر مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری موجود در آن باشد.در ادامه شما با چند روش برای حل این مشکل آشنا می شوید.
در مواردی که گوشی آیفون شما به خاطر مشکلات نرم افزاری روشن نمی شود شما با صفحه ای سیاه رنگ که به خاطر خطا در اجرای یک برنامه نرم افزاری است مواجه خواهید شد.
در بسیاری از موارد این مشکل را می توانید با هارد ری استارت کردن گوشی خود رفع کنید و در مواقعی که با ری استارت کردن مشکل حل نشد می توان با ریست فکتوری کردن از طریق iTunes این مشکل را برطرف نمود.
در عوض زمانی که گوشی شما به خاطر مشکلات سخت افزاری روشن نمی شود حل کردن ان به سادگی امکان پذیر نیست و شما نیاز به کمک یک تکنیسین در این مورد دارید.

1.بررسی کردن آسیب های فیزیکی گوشی:

اگر گوشی آیفون شما روشن نمی شود به دقت به بررسی صفحه نمایش و بدنه آن بپردازید و مطمئن شوید که هیچ گونه آسیب فیزیکی در این قسمت ها وجود ندارد.در صورتی که گوشی شما گارانتی داشته باشد و هیچ گونه آسیب دیدگی فیزیکی در قسمت های مورد نظر وجود نداشته باشد شما می توانید از گارانتی خود استفاده کرده و گوشی خود را برای تعمیر نزد نمایندگی اپل ببرید.

2.شارژ کردن آیفون:

در برخی موارد ممکن است تمام شارژ گوشی شما خالی شده باشد و این مشکل می تواند به خاطر وجود نقص در شارژر یا کابل شارژ گوشی شما باشد.سعی کنید گوشی خود را حداقل به مدت یک ساعت شارژ کنید و در صورتی که در صحیح کار کردن شارژر و کابل شارژ خود شک دارید می توانید از یک شارژر و کابل دیگر استفاده کنید.


پیشنهاد می شود بخوانید:تعویض باتری آیفون در منزل


3.بررسی آب خوردگی گوشی:

3.1.در حالی که گوشی های آیفون در مقابل ضربه بسیار مقاوم هستنند در برابر آب خوردگی بسیار ضعیف هستند.با نگاهی به درون قسمت نگهدارنده سیم کارت قادر به مشاهده یک برچسب دایره ای سفید خواهید بود.اگر کل برچسب سفید یا نقره ای است،گوشی آیفون شما دچار آب خوردگی نشده است.

 

رفع مشکل روشن نشدن گوشی آیفون


3.2.در مواردی که نقطه ی  قرمز رنگی بر روی برچسب مورد نظر وجود دارد،گوشی دچار آب خوردگی شده است.در صورت وجود چنین مشکلی روشن کردن و شارژ کردن گوشی صحیح نیست.فرآیند خشک شدن آب موجود در گوشی به مدت 48 ساعت طول می کشد و متاسفانه این آسیب دیدگی جزو گارانتی محسوب نمی شود.
نکته:اگربه درون دستگاه شما آب نفوذ کرده و خیس است از روشن کردن آن اجتناب کنید. روشن کردن گوشی های خیس باعث آسیب های جدی داخلی به قطعات الکترونیکی گوشی شما می شود.

4.هارد ریست کردن گوشی:

همان گونه که در بالا ذکر شد،ممکن است گوشی شما روشن باشد ولی شما با صفحه ای سیاه رنگ مواجه شوید که این مشکل می تواند به خاطر مشکلات نرم افزاری باشد و با هارد ریست کردن گوشی امکان رفع این مشکل وجود دارد.
بسته به مدل گوشی آیفون شما طریقه هارد ریست کردن آن ها متفاوت است.در زیر روش مشخص هارد ریست کردن مختص هر نوع گوشی مختلف آورده شده است:
آیفون 6وپایین تر:دکمه های Power و Home را به طور همزمان تا ظاهر شدن لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش فشار داده و نگه دارید.
آیفون 7و7+:دکمه های Power وکم کردن Volume را به طور همزمان تا ظاهر شدن لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش  فشار داده و نگه دارید.
آیفون8و8+:دکمه زیاد کردن Volume  را فشار داده و رها کرده،سپس دکمه کم کردن Volume رافشار داده و رها کنید و در نهایت دکمه Power خود را تا ظاهر شدن لوگوی اپل فشار داده و نگه دارید.
آیفون X : دکمه زیاد کردن Volume را فشار داده و رها کرده و سپس دکمه کم کردن Volume را فشار داده و رها کنید و در نهایت دکمه بغل (دکمه Power ) را تا ظاهر شدن لوگو فشار دهید و رها کنید.

5.متصل شدن به iTunes :

اگر گوشی آیفون شما بعد از هارد ریست کردن روشن نشد،سعی کنید با استفاده از iTunes از گوشیتان بک آپ گرفته و در حالی که همچنان به iTunes متصل هستید یک بار دیگر گوشی خود را هارد ریست کنید.
1.گوشی آیفون خود را به وسیله کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.
2.برنامه iTunes را بر روی کامپیوتر خود اجرا کرده و چک کنید که iTunes گوشی شما را شناسایی کرده باشد. در صورت شناسایی گوشی در iTunes   با استفاده از آن یک نسخه بک اپ از گوشی خود تهیه کنید.
3.اگر گوشی شما توسط iTunes شناسایی نشد،سعی کنید در حالی که گوشی شما با کامپیوتر متصل است یک بار آن را هارد ریست نمایید.در صورتی که iTunes  پیشنهاد بازیابی کردن یا Restore را داد شما نیز با پذیرش و انتخاب کردن این گزینه گوشی خود را بازیابی کرده و آن را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید.

6.بازیابی گوشی آیفون با استفاده از iTunes :

با بازیابی کردن گوشی آیفون به حالت تنظیمات پیش فرض کارخانه تمام اطلاعات شما از روی گوشی پاک شده و با انجام این عمل تمام برنامه ها و فایل های مخربی که از روشن شدن گوشی آیفون شما جلوگیری می کنند نیز پاک می شوند.
6.1.برنامه iTunes را روی کامپیوتر خود باز کرده  و گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید.
6.2.زمانی که گوشی شما در iTune ظاهر شده و شناسایی شد،در صفحه گوشی شما که در iTune  ظاهر شده است بر روی آیکون تلفن همراه که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

رفع مشکل روشن نشدن گوشی آیفون


6.3.سپس در منوی کناری بر روی گزینه Summary کلیک کرده، و سپس روی گزینه Restore iPhone نیز کلیک کنید تا فرآیند بازیابی گوشی شما آغاز شود.

رفع مشکل روشن نشدن گوشی آیفون

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس


تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه