امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://fly.cloob24.com
0

 


بیشتر بخوانید: تعویض باتری iphone 6s در منزل


اما اگر عمر مفید باتری گوشی شما تمام نشده است و عوامل سخت افزاری دیگر مانند خرابی بورد گوشی باعث مشکلات باتری نشده باشد، ممکن است اختلالات نرم افزاری بر روی عملکرد باتری تاثیر گذاشته باشند که در ادامه مطلب به بررسی این موارد می پردازیم:

دو روز صبر کنید

اگر به تازگی iOS را بروزرسانی کرده اید 2 روز صبر کنید، گاهی طول می کشد که باتری بروزرسانی شود. این مساله را برای بروزرسانی بعدی iOS در iPhone 6S در نظر بگیرید.


بیشتر بخوانید: حل مشکل خالی شدن باتری آیفون در ios 12


استفاده کردن از حالت Low Power Mode در iPhone 6S

این ویژگی با iOS 9 ارائه شد. هنگامی که گوشی شما 10% یا 20%شارژ باتری دارد می توانید بدون این که کارایی و ویژگی های گوشی را غیرفعال کنید، از این حالت استفاده کرده و شارژ باتری بیشتری در شرایط بحرانی ذخیره کنید.

هنگامی که شارژ باتری گوشی شما 10-20% است گوشی به شما پیغام فعال کردن این حالت را می دهد. برای فعال کردن حالت Low Power Mode مراحل زیر را دنبال کنید:

به قسمت Setting بروید.

برروی Battery کلیک کرده و حالت Low Power Mode را فعال کنید.

برای دسترسی آسان تر به این ویژگی می توانید آن را به منو Control Center اضافه کنید، و بعد از آن، با کشیدن این منو بر روی صفحه می توانید به حالت Low Power Mode دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار به Settings بروید، بر روی Control Center و بعد برروی Customize Controls کلیک و حالت Low Power Mode را فعال کنید.

نیازی نیست برنامه ها را در iPhone 6S را ببندید

ممکن است شما فکر کنید بستن برنامه های باز روی گوشی می تواند به مصرف کم تر باتری کمک کند، اما اپل اعلام کرده است که این کار تاثیری در مصرف باتری ندارد.

روشن کردن Airplane Mode هنگامی که  iPhone 6S مشکل آنتن دهی دارد

هنگامی که شما در منطقه بد آنتن دهی هستید گوشی شما تلاش زیادی برای پیدا کردن سیگنال می کند، این عمل باعث مصرف شارژ زیادی از باتری می شود.

برای جلوگیری از مصرف بیش از حد باتری می توانید اینترنت گوشی را خاموش کنید و یا اینکه گوشی را در حالت Airplane Mode قرار دهید.

برای غیر فعال کردن اینترنت به Setting بروید و بروی Cellular کلیک و Cellular data را غیر فعال کنید، اگر این روش کار نکرد از قسمت بالای Settings می توانید حالت Airplane Mode را فعال کنید.

نظارت برروی برنامه ها در iPhone 6S

مشکل باتری iPhone 6S گاهی به دلیل نصب یک برنامه مخرب برروی گوشی ایجاد می شود و نباید شرکت اپل را مقصر دانست.

اگر از یک برنامه خاص استفاده زیادی دارید باید بدانید که آن برنامه باتری زیادی را مصرف می کند، ولی اگر گوشی شما بطور غیر عادی شارژ مصرف می کند باید دلیل آن را بررسی و برای رفع آن اقدام کنید.

از Settings به قسمت Battery بروید، این گزینه مصرف باتری برنامه های روی گوشی را به شما نشان می دهد. با استفاده از این ویژگی می توانید برنامه های پر مصرف را شناسایی کنید و با زیر نظر گرفتن آن ها در طول 24 ساعت مقدار مصرف هر کدام از برنامه ها را چک کنید.

اولین گام، می تواند آپدیت کردن برنامه ای که ایجاد مشکل کرده است باشد. اگر مشکل حل نشد برنامه و یا برنامه هایی که ایجاد مشکل کرده اند را پاک کنید.

پاک کردن FaceBook در iPhone 6S

برنامه  FaceBook باتری زیادی را مصرف می کند، اگر از این برنامه استفاده نمی کنید آن را پاک کنید، حذف این برنامه می تواند کمک بسیاری به ذخیره شارژ باتری گوشی کند.

محدود کردن رفرش برنامه ها

هنگامی که برنامه ها رفرش می شوند، اطلاعات آن ها یکبار دانلود می شود که همین دانلود شدن باعث مصرف شارژ باتری می شود، برای جلوگیری از این اتفاق می توانید رفرش برنامه هایی را که به آن نیاز ندارید و یا کمتر از آن ها استفاده می کنید، غیر فعال کنید. برای غیر فعال این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید:

به Setting بروید.

بر روی General و بعد برروی Background App Refresh کلیک کنید.

رفرش را برای برنامه هایی که از آن استفاده نمی کنید غیر فعال کنید.

خاموش کردن Location Services در iPhone 6S

این سرویس هم مانند GPS شارژ زیادی را مصرف می کند، همچنین استفاده از برنامه هایی مانند Google Map و Waze به سریع تر خالی شدن باتری کمک می کند.

برای افزایش مدت زمان شارژ باتری تعدادی از سرویس ها را خاموش کنید.

به قسمت Settings > Privacy بروید. شما می توانید سرویس مکان یابی همه برنامه ها را خاموش کنید، و یا اگر برنامه ای بر روی گوشی دارید که به ندرت از آن استفاده می کنید، می توانید سرویس مکان یابی آن را بطور مجزا خاموش کنید.

خاموش کردن اعلان برنامه ها در iPhone 6S

ویژگی اعلان برخی از برنامه ها مانند ایمیل و تقویم برروی صفحه نمایش شارژ زیادی از باتری را مصرف می کنند، با خاموش کردن اعلان این برنامه ها در شرایطی که به آن نیاز ندارید، می تواند در دخیره شارژ باتری به شما کمک کند.

برای دسترسی به تنظیمات اعلان برنامه به قسمت settings > notification بروید. برنامه های روی گوشی را بررسی کنید و اعلان هر کدام از آن ها را که نیاز ندارید خاموش کنید.

برای تغییر تنظیمات اعلان برنامه های ایمیل، تقویم و مخاطبین باید به قسمت settings>Email، calendar، cantacts بروید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.


بیشتر بخوانید: دلایل خالی شدن سریع باتری آیفون


متوقف کردن تصویر پس زمینه متحرک

تصویر زمینه متحرک با اینکه زیبا وشگفت آور است اما مقدار زیادی از باتری شما را مصرف می کند. اگر نیاز دارید که شارژ بیشتری را ذخیره کنید باید این ویژگی را غیر فعال کنید.

مدیریت صفحه نمایش در iPhone 6S    

اگر صفحه نمایش گوشی خود را به درستی مدیریت نکنید، شارژ زیادی از باتری شما مصرف خواهد شد.

روشنایی صفحه نمایش گوشی iphone 6S یکی از ویژگی این گوشی است که باتری زیادی مصرف می کند و باید آن را مدیریت کرد در غیر این صورت عمر باتری شما کم خواهد شد. اگر متوجه کم شدن غیر عادی شارژ باتری گوشی شده اید، باید برای حل این مشکل تنطیمات صفحه نمایش را تغییر دهید.

iOS 12 این کار را بسیار راحت کرده است، control center را بر روی صفحه بالا بیاورید و بر روی تنظیم نور صفحه نمایش کلیک کنید اگر نیاز به نور زیاد صفحه ندارید آن را کم کنید تا شارژ باتری بیشتری ذخیره شود.

اگر می خواهید تنظیمات صفحه نمایش را از قسمت settings تغییر دهید، به settings بروید و در بالای صفحه از گزینه Display & Brightness تنظیمات آن را انجام دهید.

راه اندازی مجدد iPhone 6S

یک راه اندازی مجدد ساده می تواند شرایط باتری شما را بهتر کند. اگر برای مدتی است که گوشی خود را خاموش نکرده اید، سعی کنید آن را مجدد راه اندازی کنید. انجام این کار زمان زیادی نیاز ندارد.

راه اندازی مجدد شبکه اینترنت

اگر انجام روش های قبلی مشکل را برطرف نکرد، می توانید روش راه اندازی مجدد شبکه اینترنت بر روی گوشی را امتحان کنید این کار باعث می شود که گوشی شما تمام شبکه هایی که به آن متصل شده به همراه رمز عبور آن ها را فرامش کند. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید:

به Settings بروید.

بر روی General و بعد برروی Reset Network Settings کلیک کنید.

Settings (تنظیمات) را مجدد راه اندازی کنید

اگر هیچ کدام از راه حل های ارائه شده نتوانست به شما کمک کند باید قدم جدی تری برای حل این مشکل بردارید. در گام اول راه اندازی مجدد تنظیمات را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای انجام راه اندازی مجدد تنظیمات به settings بروید، روی General > Reset> Reset All Settings کلیک کنید و بعد رمز عبور خود را وارد کنید.

تکمیل این فرایند چند دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید، با انجام این کار هیچ فایلی از روی گوشی شما پاک نخواهد شد ولی گوشی شما را مجبور می کند که تمام رمز عبور ها و ارتباط ها را فراموش کند و ممکن است به حل شدن مشکل باتری گوشی شما کمک کند.

برگرداندن به نسخه قدیمی تر iOS

اگر بروزرسانی مشکل را حل نکند، می توانید گوشی iphone 6S را به نسخه قدیمی تر iOS برگردانید.

بازیابی از طریق بکاپ گرفتن

اگر هیچ کدام از این راه حل ها جواب نداد می توانید ازطریق گرفتن یک نسخه پشتیبان کامل، و پاک کردن تمام فایل های موجود بر روی گوشی برای حل مشکل باتری تلاش کنید. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید:

گوشی را برای بکاپ گرفتن به کامپیوتر و یا iCloud متصل کنید.

Find My iPhone را طریق کلیک برروی settings > iCloud > find My iPhone > off، غیر فعال کنید.

در iTunes برروی Restore کلیک کنید.

دستورالعمل ها را دنبال کنید و iOS گوشی آیفون را مجدد نصب کنید.

زمانی که نصب مجدد تکمیل شد، بر روی Restore از گزینه Back up کلیک کنید. اطلاعات را بر روی گوشی خود برگردانید و آن را به مثل یک گوشی جدید راه اندازی کنید.

اگر مشکلی بوجود آمد و عدم سازگاری وجود داشت مراحل را مجدد انجام دهید.


بیشتر بخوانید: آموزش بکاپ گرفتن از گوشی آیفون


امیدواریم یکی از روش های ذکر شده برای حل مشکل گوشی شما کارساز باشد، ما سعی کردیم تمام روش های ممکن را بررسی کنیم که اگر علت بروز آن نرم افزاری باشد به احتمال زیاد توسط یکی از روش های بالا حل خواهد شد.

تماس با ما

اگر همچنان خالی شدن سریع باتری در گوشی شما پا برجاست می توانید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی آوافیکس با شماره 66320236-021 تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما پیغام بگذارید و منتظر دریافت پاسخ از طریق ایمیلتان باشید.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه